dilluns, 8 de febrer del 2010

BELFAST!!!!!!!!!!!!!!!

LA COLLA BASTONERA A BELFAST(IRELAND!)

Bé com totes i tots sabreu els i les bastoneres de la colla Garrotades d'Igualada acompanyats per la nostra magnifica grallera , hem estat per Belfast , el passat cap de setmana és celebrava allà un CATALAN DAY organitzat per els i les catalanes que resideixen en aquella ciutat irlandesa (que no són pocs).
I que podem dir? doncs que ha sigut un viatge , que a moltes de nosaltres ens serà difícil d'oblidar.
El primer dia i després d'un viatge en avió de unes 2 hores i escaig , vam arribar a l'aeroport de Belfast ,i vam aprofitar per fer-nos una foto de grup amb totes les catalanes, tot seguit agafàvem uns taxis per arribar a la ciutat (hem agafat molts taxis en tant pocs dies!), una ciutat que a molts de nosaltres ens ha enamorat. Vam arribar al Culturlann (un centre cultural del barri del West belfast per la promoció de la llengua gaèlica ) i allà ens esperava una xerrada sobre la realitat dels Països Catalans i sobre el moviment català d'alliberament nacional , amb preguntes de diferents assistents irlandesos que tenien curiositat de conèixer més a fons la nostra realitat política i social.
A continuació un magnific sopar al mateix centre cultural , amb productes catalans i irlandesos , tot plegat per agafar força pel concert dels At-versaris i de Tura and Aratura un cantant de hip-hop en gaèlic que ens va agradar molt.Però ens quedaven forces per a una estona més de festa (malgrat que alguns de nosaltres marxéssim a dormir , moltes bastoneres i catalans van continuar de festa!)...
Repartits en diferents cases , vam descansar per l'endemà , que ens esperava un tour polític per la Belfast mes rebel i lluitadora.
Un tour que des de les onze del matí fins casi bé quarts de quatre de la tarda , va estar recorrent per la ciutat , per intentar entendre una mica més aquesta difícil situació que han patit i pateixen les veïnes i els veïns de les comunitats catòliques per part del atacs més ferotges de els ocupants britanics.Amb aquest tour on vam poder observar diferents murals , carrers i edificis que han sigut testimoni de moltes histories i lluites de resistència , i que ens fan reflexionar la questió , de com els imperis volen ofegar als pobles en lluita pel seu alliberament nacional i social.
Vam dinar un bon grup de catalans i catalans junts , i de pas aprofitàvem per a seguir coneixent-no entre nosaltres , però ho vam fer corrent ja que a quarts de 6 de la tarda , és realitzava juntament amb les bastoneres de LA BASTONERA DE SANT ANDREU la nostra actuació molt esperada i amb molt de public davant la taverna KELLY'S cellar , uns balls de bastons que van acostar a els irlandesos com de fort piquem les catalanes.Però la musica no s'acabava amb els nostres balls , tot seguit les gralleres de les colles bastoneres , els tabals , i un acordió , van fer que la festa continues per alguns carrers de Belfast , animant i omplint d'ambient català la ciutat...
La nit venia , i tots els catalans aprofitàvem la ultima nit de manera molt intensa , recorrent tavernes i provant les seves magnifiques cerveses , ballant al ritme de ska , dancehall i reguee a una particular galeria d'art , i continuant la festa a diferents locals fins ben entrada la matinada...i en poques hores , a quarts de dues del migdia agafàvem l'avió , amb la certessa de que havia sigut un gran viatge , i que aquest no ha estat possible, sense les catalanes organitzadores (Elena , Eudald , Bernat , Sònia...) , i sense tota la onada de catalans que vam anar fins.És per això que ens congratulem , d'haver fet moltes amigues , d'haver compartit estones , balls i riures amb les bastoneres de Sant andreu , d'haver rapejat i divertit amb els at-versaris&co (que sapigueu que la gent d'Igualada rapegem que és una passada jajajaja) i amb totes les catalanes (inclosos els que viuen a Gales i Escòcia que van venir nomes per això, o a els de Vic i Vilassar) que també havien vingut a donar suport ...Ens queda un boníssim gust a la boca , i esperem repetir una experiència tant important i internacionalista com aquesta , i pretenent que aquest text (que no pretenia ser una crònica seria ni molt menys) us hagi agradat...Sempre ens quedara Belfast...

GO ON HOME BRITISH SOLDIERS! IRLANDA I ELS PAÏSOS CATALANS DOS POBLES LA MATEIXA LLUITA!